Välkommen till systrarna C's virkdesign-/inredningsblogg - NeMa Design



Här visar vi våra virkade korgar och mycket mer.

Vi virkar våra korgar i trikåtrasor och även bomulls- & ullgarner. Hoppas vi kan inspirera dig med våra produkter, och blir du köpsugen så skicka oss ett mejl via länken som finns i vänsterkanten nedan.

Tack för att du kikar in här hos oss, lämna gärna ett litet "avtryck" via en kommentar, det gör oss så glada.

Related Posts with Thumbnails

tisdag 23 februari 2010

Nykomling I "familjen"!!!!

Här kommer ytterligare en ny modell till vår "korg-familj"
Rundad i formen men på en stadig botten (ingen "stjälpalätt" alltså :)
Alla våra korgar och övriga produkter har fått sitt eget namn och då är frågan.....
.......vad ska vi då döpa vår nya lilla raring till??


De namnen vi tidigare valt har en anknytning till någon av våra nära och kära,
familjemedlemmar eller vänner, och så får det bli även den här gången!


Härmed döper vi dig till........."INGA-LILL"
(Det är vår goa lilla mamma det, och hon är världens bästa.... :)

"Inga-Lill" kommer att finnas i två storlekar.
Vi är supernöjda med vårat varumärke......ringen........det fungerar som ett smycke på våra produkter och förgyller dessa. WE LIKE!!


Storasyster Nettan är i ljuvliga Funäsdalen och har sportlovsledigt med sin familj!

Imorgon åker jag, lillasyster Malin på Sportlovs-shopping i Stockholm med min dotter Julia (snart 15 & även kallad "Gullan" för hon är så gullig), vi ska ha det riktigt mysigt, gå och fika & käka gott!

Ha en riktigt skön vecka!
Kram, kram Malin

9 kommentarer:

mamma lycklig sa...

vilken super fin korg, den måste jag genast få besrivningen på.
Här i Funäs får vi virka oss varma, just nu 35.8Tur att man inte är hund som måste ut i denna bistra kyla. Skall nog lära Alvis att gå på toa.
Kram kram
Nettan
PS törs nästan inte tala om vad jag glömt, börjar att bli rädd för mig själv. Jag säger bara FLAVA: Ds

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Ett passande namn på en fantastiskt fin korg. Lyckliga mamma som fått sitt namn på er fina nyhet.
Jag gillar verkligen era alster och jag är sååå lycklig för mitt fina hjärta som jag vann i tävlingen.
Ha nu en härlig shopping-tripp. Nu ska jag äta min gröt med jordgubbar i.

Ha det fint
KramKram
Lotta

OlgaA sa...

Va roligt med dopningen! :))))
Fin korg det var! Man blir ju glad varje gång av att se dem alla fina skapelser!!!

kramar OLg@

Anonym sa...

Nu fick mamma en liten tår av glädje i ögonvrån. Tack!

Malin - Ebbas änglar sa...

Vad mysigt med shopping i huvudstaden. Får nog bli en sväng framåt våren tror jag =)

Korgen är ljuvlig, tycker oxå att er nema-ring smyckar era alster. Vad kostar denna modell? Mått?

Må så gott, kram Malin

VillaVårfrubakken sa...

Tenk så heldig deres mamma er, så nydelig korg.

lovefriidrott sa...

Me like too:):)
Ni är så duktiga o kreativa tjejer:)
Hoppas ni får ett fint sportlov

Kram Sari

Sanna sa...

Hej!
Jag vill också veta vad Ingalill kostar? Verkligen jättefin!
Ha en trevlig helg! Kram

Huset vid ån sa...

Kikar in o Tackar för dina fina ord inne hos mig. Hoppas allt är bra med Er. Ni är så kreativa o duktiga! Önskar Er en skön helg! kram Therese